3. třída

Učivo pondělí 8. 6. - pátek 19. 6.:

Toto zadání platí pro děti ve škole i doma.
Tímto ti děkuji za tvoji práci, rodičům za spolupráci, všem přeji krásné léto a samozřejmě odpočinek!!! 

Žáci v domácí výuce mně prosím tento překlad zašlou na mail do neděle 14. 6.

Přelož písemně do sešitu:

1. Jaké je tvé jméno/příjmení? (Jak se jmenuješ?)

2. Můžeš to prosím vyhláskovat?

3. (Já) jsem v naší třídě.

4. Děti mají malou myš a světle modrou andulku.

5. Moje kočka umí skákat, ale neumí plavat.

6. Pojďme nakupovat, (my) potřebujeme deset vajíček, šunku a pět rohlíků.

7. V sobotu hraju šachy a karty.

8. Obleč si své bílé triko a černé kalhoty.

9. Peter má na sobě oranžový svetr, modré rifle a žluté ponožky.

10. (Já) mám rád/a brambory, čočku a fazole.


  • Dále si prosím zkus doplnit všechna slova PS 63/2. Tajenka ti anglicky něco hezkého popřeje :) 

Nápověda: domácí mazlíčky z prvního řádku nepochybně budeš znát; pak už jsou jen slovesa; některá jsme společně nedělali - můžeš se inspirovat učebnicí str. 52-54. Výsledek svého snažení si pak zkontroluj v tomto odkazu.

  • Žáci ve škole si pak mohou zahrát další bingo (uč. i PS str. 60-61).
  • Dobrovolný úkol pro všechny: uč. 62-63 Let´s play a game (Zahrajme si hru):

Tato dvojstránka je v učebnici navržena jako herní plán. Obsahuje 30 otázek a jednoduchých pokynů. Žáci se ve škole rozdělí do skupin po 2-4 (doma stačí dvojice); každá skupina potřebuje učebnici, hrací kostku a figurky jako na hru Člověče, nezlob se. 

Hra: házíš kostkou, postupuješ o daný počet kamenů; přečteš si otázku či pokyn. Odpovíš-li správně, postupuješ o další dva kameny; chybně - vrátíš se o dva kameny zpět. Vítězí ten, kdo první projde cílem.

Doporučení: před hrou si prosím nacvič čtení otázek a pokynů; vše si přelož; zkus si odpovědět.

Správné odpovědi na otázky či pokyny uvádím pro jistotu v odkazech:


Učivo pondělí 1. 6. - pátek 5. 6.:

Toto zadání platí pro děti ve škole i doma.

28. lekci jsme stihli probrat v průběhu školního roku, protože jsme potřebovali znát abecedu. Znovu se k ní ale vracím, je důležitá.

Unit 28 - The alphabet

  • pomocí nahrávky 85 si osvěž paměť, několikrát si znovu zazpívej písničku o abecedě; uměli jsme ji nazpaměť, tak jsem zvědavá, kolik si pamatuješ - názvy jednotlivých písmen a jejich pořadí musíš znát
  • uč. 58/2 - hláskuj písmena 

85
  • uč. 59/3 - znovu ti dávám k dispozici nahrávku 86 - zopakuj si základní rozhovory a hláskování jmen
  • vyhláskuj své jméno a příjmení (spell your name and surname); nezapomeň, že písmena ž, š, č, ř, ď, ť, ň hláskujeme bez háčků 
  • v nahrávce 87 urči, o jaké slovo se jedná - vyber z nabídky uč. 59/5
  • hláskuj sám/sama tato slova: surname, please, hello, white, project, desk, potatoes, cucumbers, orange; řekni si, co tato slova znamenají česky
86 87
  • PS 62/1 - napiš anglická slovíčka; písmena označená čísly vpisuj na řádky v dolní části strany; tajenku si pak přelož
  • příští týden nás čeká opakování - namátkově si projdi slovní zásobu z celé učebnice, zopakuj si dny v týdnu, sporty, jídlo a pití, domácí mazlíčky
  • Úkol navíc pro děti ve škole: PS 60/1 - zahraj si bingo; všechna slova přelož do češtiny

Učivo pondělí 25. 5. - pátek 29. 5.:

Toto zadání platí pro děti ve škole i doma. 
Velmi vás chválím za soustavnou činnost i v těchto podmínkách, jste skvělí!!!
  • Minulý týden jsi poslouchal/a nahrávku 84, v níž tě Glynis seznamovala s prostředím anglické školy (text v učebnici str. 56-57). Vyprávění Glynis jsi také překládal/a. S oporou  učebnice si pusť poslech ještě jednou pro připomenutí.
84
  • Zodpověz si otázky k textu: 

Who is this?/What´s her name?

How old is she?

Where is she from?

Where is she?

What is she wearing?

What colour is her bag/chair?

She has got a blue ruler. Right or wrong?


  • Zopakuj si také slovní zásobu Unit 27. Poslouchej a opakuj. 
  • PS 56/1 - z rámečku vyber slovíčka, která vyslovujeme následujícím způsobem; připiš český překlad
  • PS 56/2 - na volné řádky napiš o sobě podle předlohy
  • PS 56/3 - vzpomeň si na slovní zásobu "školní potřeby", "barvy", "čísla" apod.; nakresli a popiš alespoň 3 své školní potřeby; potom smysluplně doplň věty pod rámečkem
  • PS 56/4 - zopakuj si slovní zásobu "oblečení" a dopiš větu, co máš na sobě
  • PS 57/5 - podle výslovnosti poznej slova z nabídky a správně přiřaď; opět připiš český překlad
  • PS 57/6 - v rámečku vpravo máš nabídku slov, která můžeš použít do vět o škole; vymysli si pěkné věty o škole, třídě, tělocvičně, počítačové učebně, hřišti a kroužku - vepiš je na volné řádky; nezapomeň používat slovesa, např. is (je); do volného rámečku prosím nakresli obrázek naší školy

Veškerou práci z PS si po vypracování zkontroluj v tomto odkazu.


Učivo pondělí 18. 5. - pátek 22. 5.:

Tento týden přeskočíme k lekci 27 - uč. str. 56-57: My school (Moje škola). Text a fotky v této lekci ti přiblíží školní prostředí ve Velké Británii.
  • do slovníčku si prosím vypiš slovní zásobu Unit 27
  • uč. 56/1 - několikrát si poslechni nahrávku 84 spolu s oporou v tištěném textu; potom čti sám/sama nahlas; text překládej do češtiny (překlad si ověř níže)

  • PS si necháme na příští týden

84

Učivo pondělí 11. 5. - pátek 15. 5.:

Pozor, mnozí z vás jste mi stále neposlali vyplněný pracovní list Ovoce, zelenina a také krátké povídání o svém mazlíčkovi - vše z minulého týdne.

Nyní pokračujeme ve 24. lekci, Moje zvířátko - Unit 24, My pet.

  • zkus si nahlas anglicky říct: myš, pes, andulka, kočka, ryba, mazlíček (mouse, dog, budgie, cat, fish, pet)
  • nauč se 2. část slovní zásoby - uč. str. 51; z minulého týdne máš mít už tato slovíčka ve svém slovníčku; s výslovností ti pomůže poslech 76
  • uč. 51/2 - nahrávka 76, čti a poslouchej obrázkové povídání; 76 si pusť nejméně 2x, pak čti sám/sama nahlas; všechny věty si přelož - pokud bys potřeboval/a pomoc, napiš mi, domluvíme se

  • uč. 51/3 - přečti si věty, přelož je, předveď dané činnosti, přiřaď je k jednotlivým fotografiím

76
  • PS 50/3 - napiš anglicky i česky; nápověda: like je v tomto případě jako; likes má rád/a (pro osoby he, she, it - 3. os. j. č.; present simple); z ostatních sloves ještě upozorním na can čili moci, umět
  • vrať se prosím k nahrávce 76 a doplň PS 50/4
  • PS 51/5 - v tabulce najdeš veškeré informace pro doplňování vět; jen připomínám, že zvířátka se označují 3. os. j. č. - it (ono); zároveň tvary sloves musí mít příslušnou koncovku (např. likes); toto pravidlo neplatí pro tzv. modální slovesa, např. can - tam se tvar slovesa nikdy nemění
  • PS 51/6 - použij slovesa z rámečku, dopiš věty; vzor: A budgie can fly. Andulka umí létat. Kdyby ti náhodou vrtalo hlavou, proč tady není u slova fly koncovka 3. os. j. č., vysvětluji: podívej se na překlad, létat je neurčitek, celý slovesný tvar je umí létat, přičemž can se nemění
  • PS 51/7 - napiš, co umíš ty

Po vypracování všech zadání si můžeš zkontrolovat pracovní sešit na tomto odkazu:


Učivo pondělí 4. 5. - čtvrtek 7. 5.:

Milí moji, 

tento týden si rychle zopakujeme slovní zásobu "ovoce, zelenina". Dopiš anglický název ovoce nebo zeleniny na místa, která jsou zakrytá. Nezapomeň, že všechna slova budeš uvádět v jednotném čísle (to znamená, že na konci slov nebude koncovka -s, -es).  Tento pracovní list prosím vyfoť a odešli na můj mail nejpozději do pátku 8. května.

Po krátkém opakování tě nyní čeká nové téma My pet (Moje zvířátko), které budeme probírat 14 dnů a jistě se ti bude líbit. Co všechno se naučíš? Třeba jednoduše popsat své domácí zvířátko a připodobnit jeho pohybovou dovednost pomocí slova "like" (jako).

  • otevři si prosím učebnici na str. 50, 51 a do slovníčku si opiš všechna slovíčka 24. lekce
  • nauč se 1. část slovní zásoby: pet je zvířátko, domácí mazlíček; mezi ně patří: fish, cat, mouse, budgie, dog; doma ale můžeš mít i jiná zvířátka, např. hamster (křeček), guinea pig (morče), tortoise (suchozemská želva), turtle (mořská želva), rat (krysa), parrot (papoušek), rabbit (králík), atd. - tato slova ale ještě nemusíš znát, uvádím je pouze z důvodu, kdybys potřeboval/a o nich psát (takový úkol najdeš níže)

75
  • sleduj učebnici str. 50/cv. 1 a pusť si poslech 75; trénuj výslovnost jednotlivých zvířátek, opakuj; pak si říkej, který obrázek je podle popisu správný? Odpovídej např.: Number one is wrong, number two is right. (Číslo jedna je špatně, číslo dva je správně.) Postupuj takto až k obrázku číslo 8.
  • vezmi si sešit, udělej si nadpis My pet (Moje zvířátko) a napiš podobné 3 věty o sobě a svém mazlíčkovi; upozorňuji, že všechna zvířátka v angličtině označujeme zájmenem it (ono); potěšíš mě, když i toto dílko vyfotíš a pošleš na můj mail
  • PS 50/1 - piš anglicky i česky
  • PS 50/2 - anglicky pojmenuj zvířátka; hlídej si prosím správné psaní

Učivo pondělí 27. 4. - čtvrtek 30. 4.:

Děkuji za překlad vět, zvládli jste to skvěle!!!
Překlad neodeslali: V. Hvožďová, D. LeXuan
  • začneme opakováním slovní zásoby "fruit and vegetables"; spojuj dvojice v pexesu, zapni si zvuk
  • slovní zásobu 23. lekce máš mít už napsanou z minulého týdne, zopakuj si ji prosím
  • poslechni si nahrávku 74 - Healthy week (Zdravý týden), u toho měj otevřenou učebnici 49/3; pak opakuj, vyslovuj, čti sám/sama, překládej; pro každý den v týdnu je zde uvedeno jedno jídlo a jedno pití; Rozumíš všemu? 
74
  • PS 49/4 - napiš anglická slova, pak český překlad
  • PS 49/5 - pomocí nahrávky 74 nebo učebnice doplň; snaž se prosím psát správně
  • PS 49/6 - použij slovní zásobu, kterou znáš; vytvoř alespoň 1 větu podle vzoru: On Monday I eat carrots and peas and I drink fruit tea. V pondělí jím mrkve a hrášek a piju ovocný čaj.

Odpovědi z PS si zkontroluj zde:


Učivo pondělí 20. 4. - pátek 24. 4.:

Dnes začneme opakovacím překladem. Klikni na odkaz, testík vyplň a pošli nejpozději do pátku 24. 4.

Let´s go to Unit 23 - Vegetables (Zelenina). Už znáš slovo Fruit (Ovoce) z předchozích 14 dnů. Obě slova mají specifickou výslovnost - pro jistotu ji uvádím v nahrávce, opakuj aspoň 3x:

  • napiš si prosím do svého slovníčku slovíčka 23. lekce - uč. str. 48 a 49 (první část se budeme učit nyní; druhou část příští týden)
  • uč. 48/1 - dívej se na obrázky, očima si čti texty, pusť si nahrávku 72 a opakuj výslovnost; nezapomeň, že červeně jsou vyznačeny koncovky množného čísla, tedy např. carrot je mrkev, carrots jsou mrkve; všimni si koncovek množného čísla u slov potatoes (brambory) a tomatoes (rajčata)

  • uč. 48/2 - dívej se na fotografie, ptej se odpovídej i pomocí nahrávky 73; trénuj výslovnost
72
73
  • PS str. 48/1-3

Úkoly z pracovního sešitu si zkontroluj zde:


Učivo úterý 14. 4. - pátek 17. 4.:

Po Velikonocích vás opět vítám u angličtiny. Budeme pokračovat v tématu Fruit - Ovoce. Na zopakování slovní zásoby vkládám online procvičování - na těchto stránkách si pusťte hlavně poslech některých slovíček, můžete si kliknout i na lehké pexeso a spojit obrázek s anglickým pojmem.
  • uč. str. 47/4 - poslechni si rozhovor (nahrávka 71), jak vyrobit ovocný salát - a fruit salad; čti si u toho očima text z učebnice, potom čti sám/sama nahlas; všimni si, že je v textu dvojí čtení členu určitého the - před začáteční samohláskou čteme jinak než před souhláskou; v poslední fázi si zakryj text a zkus si říct postup výroby salátu podle fotek; pro jistotu zde uvádím překlad:

Udělejme ovocný salát. Skvělé! Jablko? Ano. Oloupej jablko. Nakrájej ho. Vlož (dej) ho do misky. Totéž je pak s pomerančem, později s banánem. Citrón? Ne. Zamíchej to. Hurá!

71
  • napiš si do slovníčku slovíčka z uč. str. 47
  • PS 47/4 - cvičně jsme to ústně zkoušeli už minule, teď písemně do pracovního sešitu; nezapomeň, že před začáteční souhláskou se píše a a platí i pro začáteční y (a yellow apple)
  • PS 47/5 - opakujeme jednotné a množné číslo: this is = toto je, these are = tyto jsou
  • PS 47/6 - k výslovnosti dopiš správné anglické slovo a český překlad
  • PS 47/7 - nejtěžší úkol tohoto týdne asi bude překlad z češtiny do angličtiny; využij slovesa z rámečku; pokus se úkol splnit a vše z pracovního sešitu si pak prosím pořádně zkontroluj na níže uvedeném odkazu

Učivo pondělí 6. 4. - středa 8. 4.:

  • výsledky testíku slovní zásoby: děkuji všem za odpovědi, kdybych měla známkovat, byly by samé jedničky nebo dvojenky; pozor na slova Wednesday, Saturday, water; nezapomínejte začáteční velká písmena v angličtině u dnů

Nesplnil: Š. Vávra

Výsledky PS str. 46 - vše si prosím zkontroluj  

V tomto svátečním týdnu začneme Unit 22 - Fruit (Ovoce). Vitaminy se nám budou hodit, tak jdeme na to :)

  • pokud ještě nemáš, do slovníčku si zapiš slovíčka z uč. str. 46
  • slovní zásobu se opět naučíme poslechem; uč. 46/1 - dívej se na obrázky, pusť si nahrávku 70, opakuj slova

70
  • zkus si říct, u kterého ovoce bude neurčitý člen a/an (an apple, an orange, a banana, a plum, a pear, a lemon - an je u slova, které začíná samohláskou)
  • uč. 46/3 - řekni, co vidíš na obrázku; pro kontrolu: five red apples (pozor na množná čísla), one/a green apple, one/a yellow banana (a, protože yellow čteme s j, tedy souhláskou, na začátku), three orange oranges, one/a purple plum, two green pears, one/a yellow apple, one/an orange orange, three yellow lemons, four purple plums, two yellow pears
  • PS 46/1 - vyber anglická slova k jejich výslovnosti, napiš i český překlad
  • PS 46/2 - na začátku doplň člen neurčitý a/an; na konci název ovoce; obrázky vybarvi, jak je popsáno; např. a red apple (a, protože je za tím slovo se souhláskou na začátku) + vybarvím červeně


© 2020 Krása a životní styl podle Hanky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky