7. třída

Učivo pondělí 15. 6. - pátek 19. 6.:

Tento týden tě čeká opakování, jelikož Повторение - мать учения (u nás říkáme Opakování - matka moudrosti). 6. lekce shrnuje učivo celého ročníku. Pokud zjistíš někde mezery, vrať se k učivu do učebnice a znovu vše projdi. Výsledky své práce nemusíš posílat.

Opět budeš pracovat interaktivně - nepodváděj prosím, tvé znalosti se v září plně projeví, z probrané látky tě bude čekat test :)

Tímto opakováním se s vámi loučím, děkuji za spolupráci a přeji co nejkrásnější prázdniny!!!

Klikni na odkaz interaktivní výuky, najdeš tam úvodní list 6. lekce; šipkou se posuň k Obsahu - Učebnice - Str. 60-61 - Cv. 1. (postupně uděláš všechna cvičení). Každý úkol si můžeš zkontrolovat kliknutím na ikonku s fajfkou vpravo dole. Po každém slidu se posuň šipkou k dalšímu.

  • uč. 60/1: všímej si podobnosti slovanských jazyků: ruštiny, slovenštiny (ta má k ruštině ještě blíže než český jazyk), češtiny; když klikneš do prázdné kolonky, objeví se ti klávesnice - vepiš správná slova
  • uč. 60/2A: vlevo nahoře si pusť nahrávku - zopakuj si základní pozdravy; poté klikej na jednotlivé pozdravy, objeví se ti obrázky odpovídající části dne, které se pozdravy týkají
  • uč. 60/2B: pro časový údaj vyber vhodný pozdrav; vždy klikni na pozdrav a odpovídající čas, spojí se; !!!pozor - u dvou pozdravů jsou možné dva časy
  • uč. 61/3A: tento úkol si prosím udělej v tištěné učebnici; na str. 66 pak najdeš vyhodnocení testu
  • uč. 61/3B: přesuň myší názvy sportů ke správným fotkám
  • uč. 62/4: zopakuj si školní předměty; podle textu přiřaď předmět
  • uč. 62/5: opakování členů rodiny, přiřazuj
  • 6A, 6B přeskoč
  • uč. 63/7: přečti a přelož si text; řekni si, který plánek bytu popisu odpovídá
  • uč. 63-64/8A, 8B, 8C: pusť si poslechy; pak si zkus osoby popsat sám/sama, a to včetně sebe ve cv. 8C

Poté v interaktivní výuce následují úlohy z pracovního sešitu. Systém práce už znáš. Budu ráda, když si dobrovolně projedeš i tato cvičení, je to na tobě.


Učivo pondělí 8. 6. - pátek 12. 6.:

V tomto týdnu dokončíme 5. lekci: máme zde slovní zásobu "vybavení pokojů" a také důležitou vazbu "já mám, ty máš,..." Tak pojďme do toho :) 

Vzhledem k tomu, že tento týden budeš pracovat sám/sama online, spoléhám se na tvoji vlastní zodpovědnost a chuť naučit se další věci, které budeš potřebovat v dalším ročníku.

Postupuj prosím přesně podle zadaného pořadí:

  • nauč se další dvě části slovíček - od pohovky až po patro (ze slovníčku nebo uč. str. 57; poslechovou výslovnost najdeš v online výuce 5. lekce - viz. odkaz, na který když klikneš, dostaneš se do úvodu 5. lekce; postupuj šipkou 2x vpravo, objeví se Obsah; vyber Učebnici - Další materiály - Slovník; postupně klikej na jednotlivá slova - uslyšíš výslovnost; pokud budeš postupovat šipkou a také po stranách, najdeš tam všechna slovíčka 5. lekce
  • až budeš umět slovní zásobu, přesuň se pomocí ikonky domečku opět k Obsahu, klikni na Učebnici - Oddíl 5A - cv. 4A: kliknutím na jednotlivé slovo se ti objeví fotografie této věci; výslovnost opakuj nahlas; fixuj slovíčka; své znalosti si vyzkoušej ve cvičení 4B, kam se přesuneš pravou šipkou
  • pokud se opět posuneš šipkou 2x (cv. 5 můžeš přeskočit), najdeš cv. 6A: je tam text, který si ještě navíc můžeš pustit (vlevo nahoře); podle popisu si řekni, který plánek bytu odpovídá; úkol si pak zkontroluj ikonkou s fajfkou (vpravo dole)
  • pravou šipkou se posuň až ke cvičení 8: zde se budeme učit velmi důležitou vazbu "já mám..." = у меня есть...; v ohraničení jsou věty, vpravo obrázky - podle obsahu věty přesuň myší předmět tam, kde se o něm píše; zkontroluj si pak opět ikonkou s fajfkou (vpravo dole)
  • !!!na další straně následuje celý přehled vazeb "já mám, ty máš,..." (totéž je v uč. str. 53) - tuto gramatiku přepiš do sešitu ruštiny a nauč se ji!!!
  • teď zmáčkni opět ikonku domečku - Pracovní sešit - Strana 64-65 - cv. 18: procvič si právě naučenou vazbu; od základních osobních zájmen "já, ty, on,..." vytvoř přesunutím myší správné věty; zkontroluj ikonkou fajfky
  • znovu se vrať ikonkou domečku k Obsahu, dále dej Učebnici - Část 5Б - cv. 11: myší přiřaď fotky domů ke správným slovíčkům; zkontroluj fajfkou
  • cv. 12: přečti si důležitou bublinu ohledně počítání pater v Rusku; klikej na jednotlivá patra
  • dobrovolně si udělej jakékoliv další úkoly z 5. lekce online - doporučuji

Učivo pondělí 1. 6. - pátek 5. 6.:

Tento týden pokračujeme ve výuce 5. lekce. Pracuj v učebnici, jemně tužkou vpisuj, poté nafoť str. 50 - 51 a odešli nejpozději do pátku 5. 6. na můj mail. V uč. pak vše vygumuj!

  • uč. 50/1A - poslechni si nahrávku 102 (klikni na odkaz níže), snaž se co nejvíce porozumět a odpověz - Kam se přestěhovala Ulja? 
  • uč. 50/1B, C - přečti si v uč. možnosti, pak si teprve znovu pusť nahrávku a zaškrtni správné odpovědi; o Novosibirsku v textu neříkají nic konkrétního, proto si ho najdi na mapě Ruska (odkaz níže) a odpověz

102

Gramatikou přídavných jmen se podrobněji teď zabývat nebudeme. Přečti si pouze rámeček v učebnici str. 51. Všímej si koncovek přídavných jmen v praktickém používání.

  • uč. 51/2A - vrať se k poslechu 102 a spoj pravdivá příd. jména s názvy místností
  • uč. 51/3 - vyber své odpovědi podle skutečnosti

Posledním úkolem tohoto týdne bude Ералаш. V odkazu níže si pusť díl Ваза (český překlad shodný).

Snaž se porozumět. Pro sebe si odpověz na otázky:

1. Proč se zlobí chlapcova maminka? 

2. Proč si vázy tolik vážila?

3. Co dal tatínek chlapci? Z jakého důvodu?


Učivo pondělí 25. 5. - pátek 29. 5.:

Na programu máme 5. lekci - Мой дом (Můj dům). 
  • k přepsaným  slovíčkům 5. lekce si připiš výslovnosti pomocí odkazu níže; první část slovíček se nauč
  • PS 58/1A - přečti si text, pro sebe si ho přelož; poté si poslechni nahrávku 102 (odkaz níže), doplňuj slova z nabídky
  • PS 58/2A - najdi 9 ruských slov; česká nápověda: balkon, obývací pokoj, koupelna, kuchyň, jídelna, předsíň, výtah, WC, ložnice
  • PS 59/2B - rusky napiš jména dalších místností; česká nápověda: pracovna, dětský pokoj, chodba
  • PS 59/3A - dopiš chybějící písmena; na volné řádky psacím písmem slova přepiš
  • PS 59/4 - přehledně označ 12 slov z hada
  • PS 59/5A - do pravé části vypiš ruským psacím písmem jména všech místností z plánku
102

!!!Všechna tato vypracovaná cvičení z PS jsou kontrolní - pošli mně je vyfocená na můj mail nejpozději do pátku 29. května.


Učivo pondělí 18. 5. - pátek 22. 5.:

  • Zopakuj si prosím slovní zásobu - zvířátka, mazlíčci. Klikni na odkaz, jeď šipkami ve spodní části dále k Pracovnímu sešitu - Strana 53-55 - Cvičení 20: přiřaď jednotlivé názvy zvířat k fotkám. Poté si cvičení zkontroluj kliknutím na "fajfku" v zeleném čtverečku.

Poslouchej, čti si slova a opakuj je, trénuj výslovnost, přízvuky; slova u cv. 1, 2 si také překládej do češtiny:

1. Povolání - poslech 95

медсестра, врач, учитель, учительница, повар, программист, полицейский, парикмахер, менеджер, служащий, служащая, механик, официант, продавец, инженер, артист

95

2. Zvířata, mazlíčci  - poslech 96

кошка, собака, хомяк, мышь, крыса, чилинская белка (белка je veverka; zvíře samotné ale připomíná spíše činčilu), морская свинка, попугай, черепаха, рыбки, кролик, хамелеон, лошадь

96

3. Ш, nebo Щ? - poslech 98 (Ш vyslovujeme vždy tvrdě; Щ vyslovujeme jako dlouhé měkké š)

школа, ещё, щука, Саша, шашки, щенок, дедушка, шоколад, щека, щётка, шахматы

4. И, nebo Ы? - poslech 100 (měkké a tvrdé i/y výrazně odlišujeme)

Нина, мыло, климат, прыгать, бить, быть, пить, любить, слышать, мысль, учить, рыба, лить, мыть

Tento týden si ještě uděláme úvod k 5. lekci - Мой дом (Můj dům). V této lekci se postupně naučíme popsat byt, pojmenovat pokoje a vybavení bytu; probereme i vybraná přídavná jména a sloveso "je". K tomu všemu ale  musíme znát slovní zásobu. 

Otevři si učebnici na str. 57, napiš si rusky a česky slovíčka 5. lekce do svého slovníčku. Mezi ruskou a českou částí si nechej ještě místo na výslovnost, kterou si dopíšeš příště podle mých pokynů. Přepsaná slovíčka vyfoť a pošli na můj mail nejpozději do pátku 22. 5.!!!


Učivo pondělí 11. 5. - pátek 15. 5.:

V tomto týdnu pokročíme ve výuce 4. lekce, čekají nás DOMÁCÍ MAZLÍČCI :)

V prvé řadě si najdi v interaktivní výuce Slovník 3 (klikni na odkaz níže) - pusť si tam jednotlivé výslovnosti, opakuj, nauč se slovní zásobu. Slovíčka si samozřejmě zapiš i do svého slovníčku. Příští týden bude následovat test ze slovní zásoby 4. lekce.

Další úkoly jsou z učebnice. Všechny výsledky tam jemně vepiš tužkou, až budeš mít úlohy hotové, vše vyfoť, odešli na můj mail nejpozději do 15, května - zadání je kontrolní. Poté vše z uč. vygumuj.

  • uč. 44/10 - pozorně přečti a přelož texty; seznam se také s bublinou vpravo; poté odpověz ano/ne
  • uč. 44/11A - dopiš čísla k fotkám
  • uč. 45/12 - pusť si nahrávku 90 (najdeš ji níže), ke cvičení vypiš 4 zvířata, která jsi poznal/a
  • uč. 45/14 - přečti, přelož, dopiš zvíře
90

Nakonec si prosím pusť Ералаш - Зверинец (Zvěřinec). Myslíte si, že na nás domácí mazlíčci mohou mít pozitivní/negativní vliv? Могут на нас влиять животные? Sám/sama si odpověz na otázky. 

Pomoc s překladem: lenivý, pomalý, mít vliv na koho, "brzda"

Učivo pondělí 4. 5. - čtvrtek 7. 5.:

Kontrolní cvičení z minulého týdne nesplnili: Budačová, Dohodil, Krajčová

Tento týden nás čekají POVOLÁNÍ. 

V interaktivní výuce budeme i nadále pokračovat. Opět platí, že kdo nemůže pracovat na počítači, dělá cvičení v tištěné učebnici (ta jsou víceméně totožná.) Pokud bys měl/a problém, kontaktuj mě.

Klikni na odkaz Interaktivní výuka, projdi pomocí šipek k volbě Učebnice - Další materiály - Slovník a poté Slovník 2: je to důležité, protože si tam vlevo nahoře můžeš pustit výslovnost všech slov; všechna slova se nauč; pak klikni dole na ikonu domečku, přejdeš na základní (domovskou) stránku. 

Kdo pracuje v tištěné učebnici, naučí se (zopakuje) slovní zásobu na str. 47.

Pak projdi do interaktivní učebnice - 4Б - cv. 6:

  • cv. 6: slovíčka ohledně povolání už máte znát, nyní si je zopakujeme; přiřaď podle kontextu názvy povolání; až budeš mít doplněno, vyfoť obrazovku a pokračuj na cv. 7 
  • cv. 7: vyber a do rámečku přesuň vhodné povolání; po vyplnění vyfoť obrazovku a jdi šipkou dál
  • přečti si bublinu VÍTE/NEVÍTE; přejdi dál na cv. 8B
  • cv. 8B: vlevo nahoře si pusť poslech a postupně seřaď povolání, o kterých se mluví; poté vyfoť obrazovku a přejdi dál
  • cv. 8C: poslech si dej ještě jednou a tentokrát přiřaď odpovídající budovy; vyfoť obrazovku a pokračuj na cv. 9, které je dnes v učebnici poslední
  • cv. 9: spoj nedoplněné věty; obrazovku vyfoť

Všechna nafocená cvičení jsou kontrolní a hodnocená, pošli mě je do pátku 8. 5. na mail.

Pokud pracuješ v tištěné učebnici, úlohy najdeš na str. 42/6, 42/7, 43/8B a 8C (klikni na společný poslech č. 88 níže), 43/9. Všechny úkoly vypracuj, nafoť a odešli do pátku 8. 5. na můj mail.

88
  • Všichni si ještě zopakujte výslovnost různých povolání: klikni na poslech 95; poslouchej a opakuj
95

Učivo pondělí 27. 4. - čtvrtek 30. 4.:

Aby pro vás byla výuka zajímavější, připravila jsem vám interaktivní výuku. Kdo má problémy s počítačem, pracuje v učebnici, přesto na pracovní sešit internet je nutný.

  • Klikni na odkaz níže. Pokračujeme ve 4. lekci. Mezi slidy se pohybuj šipkami. Projdi 2 úvodní listy, na třetím označ učebnici, oddíl 4A, cvičení 3 (vše si můžeš paralelně ukazovat i v učebnici od str. 40). V levé části nahoře najdeš poslech, když klikneš na "play" (nahrávku si můžeš libovolně zastavovat). Poslech ti napoví, o jakého člena rodiny se bude jednat. Myší pak uchop příslušný název a přesuň ho do rámečku pod fotkou. Pokračuj šipkami do konce cvičení. Pro zkontrolování cvičení klikni na "fajfku" vpravo dole - zobrazí se ti procentuální úspěšnost a pomocí šipek si můžeš ověřit, kde máš chyby.
  • udělej si zápis do sešitu: Přivlastňovací zájmena

Koncovky zájmen se mění v závislosti na rodu (mužský, ženský, střední).

мой, моя, моё /moj, majá, majó/ - můj, moje, moje 

твой, твоя, твоё /tvoj, tvajá, tvajó/ - tvůj, tvoje, tvoje

его, её /jivó, jijó/ - jeho, její

наш, наша, наше /naš, náša, náše/ - náš, naše, naše

ваш, ваша, ваше /vaš, váša, váše/ - váš, vaše, vaše

их /ich/ - jejich

  • pokračujeme v online výuce, budeme procvičovat přivlastňovací zájmena: 4A, 4B, 4C
  • pak si zadej místo učebnice v interaktivní výuce pracovní sešit - str. 44-45 - cvič. 3 (zopakuj si dny v týdnu pomocí křížovky); toto cvičení bude kontrolní, výsledek tajenky rusky i český překlad mně pošli mailem do 1. května
  • posledním úkolem budou poslechy, je třeba natrénovat výslovnost, tedy pusť si nahrávky a opakuj: pracovní sešit - 56 - Krok za krokem 1, Krok za krokem 4


Učivo úterý 21. 4. - pátek 24. 4.:

Dokonči si práci z minulých týdnů a opakuj azbuku a slovíčka 4. lekce.


Učivo úterý 14. 4. - pátek 17. 4.:

Pracovní list nesplnili: Daniel, Michaela, Filip Melzer, Vojtěch, Veronika, Simona

Vy všichni máte nový a poslední termín odeslání úkolu do neděle 19. 4. 

  • poslechni si celou slovní zásobu 4. lekce; douč se, co ještě neumíš
  • doplň si vše, co ti chybí z předchozích týdnů
  • zopakuj si azbuku - písanka str. 58/16 - na jednotlivé řádky dopiš psacím předepsaná písmena a jejich pořadí v azbuce; např. ы napíšeš psacím a doplníš pořadí 29.

Učivo pondělí 6. 4. - středa 8. 4.:

  • asi nebylo úplně jednoduché napsat rusky slovíčka - vše si prosím řádně zkontroluj, případně okopíruj; nauč se výslovnost jednotlivých slov, pro kontrolu budeš mít v příštím zadávacím období testík na slovní zásobu 4. lekce

!!!Tento pracovní list (z pracovního sešitu) vypracuj, nafoť a pošli mně nejpozději do pondělí 13. 4. na školní mail (viz. Kontakt). Úkoly k němu najdeš níže podrobně rozepsány.

  • PS 44/1A - opět využij poslech 85 z minulého týdne a doplň slova do textu; nápověda: Привет, Хорошо., физику, последний, семье, по-английски, Спасибо
  • PS 44/1B - vypiš dny v týdnu z poslechu; pozor na psaní
  • PS 44/1C - přiřaď dny v týdnu k sobě
  • PS 44/1D - spoj: pondělí - v pondělí понедельник - в понедельник; všimni si: pozor na změnu přízvuku u ruských slov středa - ve středu
  • Zkus čtení, překlad: uč. 40/2A; vysvětlení 1. věty: Семья означает 7 Я. Rodina znamená 7 já. (Rusky čteme sem´ja = rodina.) Překlad: Rodina znamená 7 já. Kolik je nás v naší rodině? Spočítejte sami. Můj táta, Maxim Petrovič. Moje máma, Jelena Anatoljevna, moje mladší sestra Světa. Můj dědeček, Anatolij Aleksejevič. Moje babička, Olga Iljinična. Já, Stanislav Maksimovič, nebo prostě Stas. Ještě v naší rodině žije pes Čili. Ano, to je také velmi důležitý člen naší rodiny.
  • poslechni si nahrávku 94, 95, 96 a opakuj; zároveň si řekni, co to znamená česky
  • poslechni si nahrávku 97, zopakuj si dny v týdnu
© 2020 Krása a životní styl podle Hanky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky