6. třída

Učivo pondělí 15. 6. - středa 17. 6. (čtvrtek 18. 6.):

Skype pro žáky doma (nenavštěvující konzultace):

Ve čtvrtek 18. června v 10.30 vám zavolám na skype. Nachystejte si prosím PS, budeme kontrolovat vypracovaná cvičení (uvedená níže).


Už bys měl/a znát pravidla, kdy se používá čas present simple a kdy present continuous. Vyzkoušej si své znalosti v PS 70/3; 71/4. Kdo chodí na konzultace, úlohy zkontrolujeme ve škole, s ostatními pomocí skypu.

Dále prosím vypracuj část Skills: PS 72/1, 2; 73/3, 4 - využij poslech 50.


Učivo pondělí 8. 6. - pátek 12. 6.:

Ve čtvrtek 11. června v 10.30 vám zavolám na skype. Vyčleňte si prosím zhruba půl hodiny času. Nachystejte si slovíčka, učebnici, PS. 

Tento týden je naším společným cílem zopakovat přítomný čas průběhový (present continuous), který z češtiny neznáme. Stejně jako čas přítomný prostý (present simple) je i tato část gramatiky velmi důležitá, proto ti doporučuji si i udělat zápis do sešitu.

PRESENT CONTINUOUS (čas přítomný průběhový)

- vyjadřuje to, co se odehrává právě teď, v tomto čase; děje se to, probíhá to (now, at the moment, this week,...)

- skládá se ze dvou věcí, které nesmějí chybět: sloveso to be (být) + -ing koncovka u slovesa

Příklady: I am wearing a white T-shirt. He is sitting on his bed. We aren´t dancing.

Opakujeme časování slovesa to be (být):

I am                                                 we are

you are                                            you are

he, she, it is                                     they are

Opakujeme časování slovesa to be not (nebýt):

I am not = I´m not                                       we are not = we aren´t

you are not = you aren´t                             you are not = you aren´t

he, she, it is not = he, she, it isn´t               they are not = they aren´t

- Kdy zdvojuji souhlásky u tohoto času? Pokud se jedná o spojení souhláska-samohláska-souhláska (označujeme jako "důlek"), před přídáním koncovky -ing ke slovesu musíme psát zdvojenou souhlásku; příklady:

sit - sitting                                    run - running

put - putting                                stop - stopping

win - winning                               swim - swimming

He is sitting. She isn´t putting. They aren´t swimming. I am running.

- Pokud slovesa končí na -e, před přidáním koncovky -ing písmeno e odebíráme; příklady:

write - writing                              take - taking

drive - driving                              make - making

She is writing. We are driving. You aren´t dancing.

- Co když sloveso končí na -y?

Nevadí, když jsou dvě yi za sebou, vyslovit se to dá; příklady:

play - playing

stay - staying

study - studying

You are studying. It isn´t playing.

Tvorba otázky a krátké odpovědi: 

- u otázky na začátek věty přehodíme správný tvar slovesa to be; příklady:

You are studying English now. --- Are you studying English now?//krátká odpověď: Yes, I am./No, I´m not.

My dad is watching TV. --- Is my dad watching TV?//krátká odpověď: Yes, he is./No, he isn´t.

George and Mirka are doing their homework. --- Are George and Mirka doing their homework?//krátká odpověď: Yes, they are./No, they aren´t.


Vše si prosím zde procvič. V odkazech uvádím i výsledky, spoléhám však na tvoji poctivost, že si vše zkontroluješ až po napsání. Děláš to pro sebe :)

  • PS 67/1, 2, 3
  • PS 68/4, 5
  • PS 70/1, 2

Učivo pondělí 1. 6. - pátek 5. 6.:

Vzhledem k tomu, že už nás čekají pouze tři týdny distanční výuky, začneme se v tomto týdnu věnovat poslední 8. lekci: I´m sitting in a café. Nezávisle na názvu je tato lekce plná zvířat, čeká nás ale i opakování důležité gramatiky - času přítomného průběhového (present continuous). Je toho teď krapet víc, vydržte ale ještě prosím, už finišujeme :)

Ve čtvrtek 4. června v 10.30 vám zavolám na skype. Vyčleňte si prosím zhruba půl hodiny času. Nachystejte si slovíčka, učebnici, PS. Doufám, že nám bude fungovat spojení, jelikož budu volat z nových prostor...

  • v prvé řadě si projdi slovní zásobu 8. lekce (snaž se ji naučit); pokud nám bude fungovat spojení na skype, uděláme ji i společně 
  • nejpozději do neděle 7. 6. vyplň a odešli test, klikni na odkaz

Kromě slovní zásoby 8. lekce si ke skype připrav tato cvičení, budu se na ně ptát:

  • uč. str. 88/1 - podívej se prosím na 4 fotografie na straně 89 a přiřaď je k popisu
  • pročti si a přelož 4 delší textové zprávy ze strany 89
  • uč. 88/2 - řekni, zda jsou věty pravdivé nebo lživé; uveď správnou odpověď
  • uč. 88/3 - první přiřaď anglická slova k obrázkům; poté si  pusť nahrávku 50, zkontroluj si, trénuj výslovnost
50

Vypracuj úkoly z PS, cvičení si pak můžeš zkontrolovat v odkazu níže:

  • PS 66/1, 2 - na volné řádky napiš anglicky jména zvířat
  • PS 66/3 - Která zvířata umí následující dovednosti?
  • PS 66/4 - podle smyslu do vět doplň slova z nabídky; pak si pusť poslech 47 a zkontroluj
  • PS 69/Chat zone - do rozhovorů doplň výrazy z rámečku, vše si přelož; poté zkontroluj pomocí nahrávky 48
  • PS71/Communication - poslechni si nahrávku 49, na volné linky dopiš správná slova
47 48 49

Učivo pondělí 25. 5. - pátek 29. 5.:

Dne 28. května (čtvrtek) v 10.30 vám zavolám na skype. Vyčleňte si prosím zhruba půl hodiny času. Nachystejte si slovíčka, učebnici, PS.

Velmi vás chválím za soustavnou činnost i v těchto podmínkách, jste skvělí!!!

Tento týden máme na programu 7. lekci, část B. Bohužel nás tam čeká opět gramatika, tentokrát výrazy much/many/lots. 

Udělej si zápis do sešitu, nezapomeň na datum a nadpis. 

Much/many/lots - výrazy množství

Much - používáme ve spojení s nepočitatelnými podstatnými jmény, v záporných větách a otázkách, např. How much water do you want?

Many - používáme ve spojení s počitatelnými podstatnými jmény, v záporných větách a otázkách, např. How many apples do you want?

Lots of - používáme ve spojení s nepočitatelnými podstatnými jmény a s počitatelnými v množném čísle, např. There is lots of water. There are lots of bananas.

Snaž se prosím zapamatovat tuto gramatiku; k tomu ti pomůže i následující procvičování:

  • PS 62 celá; 63/5  - ZKONTROLUJ SI PROSÍM

Učivo pondělí 18. 5. - pátek 22. 5.:

Děkuji za vaše jídelníčky i dobrou práci na skype!

Nyní se vrátíme ke slíbené gramatice 7. lekce, tento týden máme na programu výrazy some, any, a/an ; gramatiku následně procvičíme. 

Použití výrazů some, any, a/an závisí na tom, zda se jedná o kladnou větu, zápor či otázku, ale také na tom, jestli je podstatné jméno počitatelné nebo nepočitatelné. 

Počitatelná podstatná jména jsou ta, u kterých lze vytvořit množné číslo (např. 1 book, 2 books). 

Nepočitatelná podstatná jména nelze spočítat, nelze u nich určit počet kusů (např. snow) - jsou to nejčastěji podst. jména abstraktní nebo látková. POZOR - Některá podstatná jména, která v češtině počítat můžeme, patří v angličtině mezi jména nepočitatelná. Typickým příkladem je např. information (nikdy neuslyšíte two informations). 

Udělej si ZÁPIS DO SEŠITU - nezapomeň na datum a nadpis "SOME, ANY, A/AN"

SOME - s počitatelnými podstatnými jmény v množném čísle znamená nějaký, několik, např. some books = nějaké knihy

-s nepočitatelnými podstatnými jmény znamená tak trochu nebo kousek, např. some cheese = trochu/kousek sýra

-some používáme v kladných oznamovacích větách

A/AN - neurčitý člen používáme s počitatelnými podstatnými jmény, v jednotném čísle (ve významu jeden/nějaký) ve všech druzích vět, např. an apple, a sandwich

ANY - používáme v záporu (ve významu žádný) a v otázkách (nějaký), s počitatelnými i nepočitatelnými jmény, např. Is there any fruit? =Je  tam nějaké ovoce? There isn´t any fruit. = Není tam žádné ovoce.

  • PS str. 59 a 60 - vypracuj všechna cvičení podle zadání; následně si zkontroluj výsledky
  • Zkus si ještě zopakovat tuto gramatiku online.

Učivo pondělí 11. 5. - pátek 15. 5.:

Upozorňuji, že někteří z vás jste mně stále nedodali kontrolní úlohy z minulého týdne (uč. i PS). Pokud si nejste jisti, co všechno vám chybí nejenom z minulého týdne, informace najdete i v Bakalářích, kam se značí splněno - A nebo X, nesplněno - N. K domácí práci se pak samozřejmě bude přihlížet v konečném hodnocení - ve vysvědčení.

Většinu z vás ale velmi chválím, pracujete pečlivě a poctivě, navíc i výsledky jsou pěkné, daří se vám!

Dne 14. května (čtvrtek) v 10.30 vám zavolám na skype. Vyčleňte si prosím zhruba půl hodiny času. Probereme slovní zásobu 7. lekce, texty Skills a podobně. Nachystejte si prosím slovíčka, učebnici, PS.

Stále pokračujeme v 7. lekci. Tentokrát přeskočíme gramatiku, k té se ještě vrátíme později. Nyní se podíváme do části 7C - Skills, téma je jasné: jídlo a pití. 
  • v prvé řadě si prosím zopakuj celou slovní zásobu 7. lekce pomocí slovníčku; zakryj si anglickou verzi a zkus si nahlas říkat daná slova; kdo může, pracuje i s výslovností ve Flexibooks
  • uč. 87 - What´s for lunch? Pročti si prosím pořádně tento text; snaž se rozumět
  • uč. 86/1 - spoj si jídla z fotografií (str. 87) s jejich názvy; poté si poslechni nahrávku 46
  • uč. 86/4 - na základě nahrávky 47 napiš číslo 1-4 k jídlům, jak jdou po sobě
  • uč. 86/6 - do sešitu napiš v angličtině svůj dvoudenní jídelníček; postupuj podle učebnice - den, datum a všechny chody: snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře; všechny texty prosím v angličtině; tento vyfocený jídelníček mně prosím zašli na mail nejpozději do pátku 15. 5.
46 47

Učivo pondělí 4. 5. - čtvrtek 7. 5.:

Tento týden budeme pokračovat v 7. lekci, která je plná jídla a pití :) Dnes se zaměříme prakticky, zkusíme si objednat jídlo ve školní jídelně spolu s Ethanem a Jade. Nalistuj si uč. str. 108 - Ordering food.
  • uč. 108/1 - první si prosím přečti a přelož Today´s menu (Dnešní menu); teprve pak si prosím pusť poslech 48 a doplň chybějící výrazy (vše vychází z jídelního lístku) - povoluji jemně tužkou do učebnice
  • uč. 108/3 - podívej se na fráze vpravo dole; pomocí poslechu 49 seřaď věty, očísluj jejich pořadí; čísla zapiš jemně tužkou; je důležité, abys všem frázím dobře rozuměl/a

Celou tuto stranu nafoť, pošli do 8. května na můj mail. Nezapomeň vše v uč. vymazat. Děkuji.

48 49
  • PS 63/Communication - doplň podle poslechu 45
45
  • PS 58/Chat zone - první si texty přečti, přelož je a zkus doplnit podle významu; následně si zapni nahrávku 43 a vše zkontroluj
43

Vzhledem k tomu, že máš tento týden méně učiva z angličtiny, pošli mně prosím do mailu i tato cvičení z PS, budu je hodnotit spolu s učebnicovými úkoly.


Učivo pondělí 27. 4. - čtvrtek 30. 4.:

  • Pravdivé povídání o sobě neodevzdali: Pernička, Ryška; ostatní chválím, ačkoli u některých z vás jsem byla nemile zaskočena velkým množstvím chyb; tyto jednoduché věci (navíc jste měli nápovědu v PS) byste měli zvládat naprosto bez problému.
  • Většina z vás si zvládla naistalovat čtečku Flexibooks, na které jste si měli pustit výslovnost slovíček ze strany 138-139. Nyní přejdeme k druhé části slovní zásoby, nauč se prosím zbytek (from juice to water). Jsme v lekci s názvem Food (Jídlo), mnohá slovíčka už tedy znáš, pouze si je připomeneš. Pokud čtečku nemůžeš nainstalovat na PC, mobil,..., postupuj podle výslovností v tištěném slovníčku. V případě zájmu se můžeme také domluvit na skype hovor, napiš mi mail.
  • uč. str. 78/1 - první si přiřaď anglická slovíčka k obrázkům, pak si pusť poslech 38 ve čtečce nebo zde a cvičení si zkontroluj; Znáš všechna slovíčka?

  • Poppy´s world: uč. 79, nahrávka 39 - poslouchej, čti a snaž se porozumět.; poté odpověz cv. 3 a 4 na str. 78 v uč.  - tyto úkoly jsou kontrolní; výsledky mně pošli na mail nejpozději 3. 5.

38 39
  • PS 58/1 a 2
  • PS 61/1 a 2; správnost si zkontroluj
58 61

Učivo pondělí 20. 4. - pátek 24. 4.:

PS 56-57 ke kontrole: 

Tento týden dokončíme 6. lekci a připravíme si podmínky pro lekci 7.

Jdeme na dovednosti = skills - první bude čtení = reading.

  • PS 56/1 - zadání je jasné: přečti si všechny texty o studentech a vyber správné odpovědi

Následuje poslouchání = listening.

  • PS 57/2 - pomocí nahrávky 42 doplň Tomaszův e-mail
42

A poslední část dovedností bude nyní psaní = writing.

  • do sešitu napiš svému kamarádovi/kamarádce pravdivý text o sobě; můžeš se inspirovat texty PS 57/3 (57/2, 56/1); tento úkol pak vyfoť a pošli mně na mail nejpozději do 24. 4.
  • poslední a důležitý úkol: vezmi si prosím slovíčka a začni studovat 1. část Unit 7 (from any to ice cream); pokud si podle pokynů z mailu nainstalujete Flexibooks, najdete tam na straně 138-139 všechna slovíčka namluvená

Učivo úterý 14. 4. - pátek 17. 4.:

Výsledky PS 53, 55:



Moji milí, vítám vás zde opět po Velikonocích, doufám, že jste si svátky užili a jste plní energie. Energii samozřejmě budete potřebovat i na angličtinu :).

Na rozcvičení si prosím otevři pracovní sešit: 

  • PS 53/1 - zopakuj si školní vybavení a zařízení, vylušti přesmyčky, doplň
  • PS 53/2 - napiš správné sloveso v pozitivním/negativním smyslu (s don´t); všem výrazům bys měl/a rozumět, ale raději poskytuji nápovědu u slov polite = zdvořilý, slušný, litter = odpadky, smetí; česká nápověda: 3 Buď slušný. 4 Neodhazuj odpadky. 5 Nepoužívej svůj mobil. 6 Obleč si svoji školní uniformu. 7 Dělej svůj úkol. 8 Nejez nebo nepij ve třídě. 9 Nežvýkej žvýkačku. 10 Neposlouchej hudbu.

  • PS 53/3 - váže se ke cvičení 2: jednoduše spoj výrazy s obrázky - dopiš číslovku

Po rozcvičce trocha gramatiky. Naučíme se doplnit do vět správné tvary předmětných zájmen (vytvořených od osobních zájmen). V odkazu najdeš přehledně teorii, nastuduj si ji prosím. Doporučuji si tento list i vytisknout a vlepit do sešitu.

  • prakticky si tuto látku vyzkoušej v PS 55/3 a 4 - věty si ústně přelož, ve cv. 3 zakroužkuj náležitou variantu, ve 4. cv. ji dopiš; protože potřebuji vědět, jestli jsi výklad pochopil/a, do pátku 17. 4. mně tato dvě cvičení nafoť a odešli na můj mail
  • poslední věcí tento týden bude zopakovat si slovní zásobu Clothes - Oblečení; otevři si uč. 76/1, přiřaď, tato slovíčka jsou ze 4. a 5. třídy, tak si osvěž paměť; poté si vše zkontroluj nahrávkou 31
31




Učivo pondělí 6. 4. - středa 8. 4.:

V těchto předvelikonočních dnech se budeme věnovat hlavně slovesu must/mustn´t = must not (muset/nesmět), tedy silnému příkazu a zákazu. Přelož si prosím věty: I must clean my teeth. I mustn´t play loud music. Že to není složité? Ani použití tohoto slovesa není těžké - ve všech osobách tvar must/mustn´t zůstává stejný, nemění se (podobně jako např. sloveso can - moci, umět). Ale pojďme procvičovat:

  • uč. str. 74/1 - podívej se na obrázky s robotem a přiřaď, který text v bublině a, b patří k obrázku 1, 2                   (1b, 2a)
  • dobrovolné cvičení 74/2 - zkus si správně doplnit věty ke značkám       (mustn´t cycle, must turn, must be, mustn´t walk, must put)

  • uč. 74/3 - poslechni si nahrávku 29, kde máma prezentuje synovi nová domácí pravidla; pokud syn něco musí dělat, napiš fajfku, pokud syn něco nesmí dělat, větu označ křížkem; Brali byste také taková pravidla?       (ticks: He must help in the kitchen. He must do his homework. He must learn these rules!)

29
  • PS 54/1, 2 - doplň

  • PS 53/Chat zone - poslechni si nahrávku 39, doplň a textíky si přelož

39

Zkontroluj si prosím cvičení z PS:


Učivo čtvrtek 2. 4. - pátek 3. 4.:

  • Umíš už slovní zásobu 6. lekce? Test vyplň a odešli nejpozději 3. 4.
  • poslechni si nahrávku 26, snaž se porozumět; poté sám/sama čti - uč. str. 73/Poppy´s world; k textu do 3. 4. vyplň a odešli odpovědní formulář School rules (Školní pravidla)
26
© 2020 Krása a životní styl podle Hanky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky